maandag 20 maart 2023

Het huis met de parels deel 30 : Klussen tussen de aankomende pareltjes

Picasso’s hoekje bij de deurmat, California Dream van Blime heet de verfkleur

Mijn huis frist verder op. Elly was in mijn afwezigheid begonnen met het schilderen van de badkamer, die is op een paar tegels en een plankje na af. Alles is nu vernieuwd; de wastafel, kraan, spiegel, douchecabine, muren, plafond, zelfs de handdoeken passen erbij. Honey Moon heet de kleur van Blime, ik ben erg tevreden over de kwaliteit. 

Beneden zijn we verder gegaan met de keuken. Gewoon tussen de honden door, nog een paar balkjes van het plafond wit maken en dan is die ook af. Na vijf jaar bewoning heeft de keuken eindelijk een kleur die me erg bevalt. Het geeft een heerlijk fris en goed gevoel. Ik hoop dat Elly en ik deze week nog twee muren en de grote balk in de salon kunnen doen, daarna is er voorlopig geen tijd meer. Ik heb nog van alles te doen aan voorbereidingen en wil deze laatste fase pertinent geen stress voor Juliette. Dat is heel slecht voor aanstaande moeders… 

 

Elly in actie. Ze is een kei! 

Verder heb ik The House of cards afgekeken. Het is ontspannend om in een serie op Netflix te duiken en achter elkaar zonder reclame afleveringen te kunnen zien. Nu kijk ik weer naar iets nieuws, echt Brits waar ik veel van houd, hij heet After Life; een serie met Ricky Gervais een bekende cabaretier. In deze serie is de humor gemengd met menselijkheid, maar ook rouw, depressie en eenzaamheid van ouderen. De manier waarop hij dat doet raakt me. Zijn hond speelt na het overlijden van zijn vrouw een belangrijke rol en dat hebben de mijne ook voor mij gedaan. Dat is altijd al zo geweest. Geen leven zonder honden! 



Life goes on whatever happens, dat is de troost


Juliette is bijna aan het einde van haar dracht. Dat is goed te merken, ze is snel moe en erg aanhankelijk. Nog meer dan normaal. Volgende week gaan we bij de dierenarts in Décize kijken hoeveel pups er komen. Ik ben benieuwd en met mij de families op de wachtlijst... Voor wat mijn blog betreft las ik een pauze in, het zal voor de twee/ drie maanden dat ik de pups in huis heb teveel zijn. 


Juliette draagt vrolijk haar pups, alles gaat heel goed. 



Het zorgeloze leven van lieve Luca  


XXX



Geen opmerkingen:

Een reactie posten